03 april 2010

Middle eastern pastries

Varannan vecka har vi fonetik måndag till fredag. Varannan vecka får jag alltså gå förbi det här bageriet i mellanöstern stil. Varannan vecka har jag svårt att hålla en nyttig livsstil. Jag har trots allt mina rötter i sötmans och sirapens region. Den här gången fick jag med mig några medbrottslingar i form av klasskamrater och pojkvännens klasskamrat. Max var girig och valde den största bakelsen: Beignet Sucre. Jag tror att gatan är Rue Saint Severin, men är inte säker. Antingen den eller en parallellgata.

Visst förstår ni mig?



English: Every other week I have phonetics from Monday to Friday. Every other week I have to pass this middle eastern bakery. Every other week I have difficulties to maintain a healthy lifestyle. After all I have my roots in the regions of sweetness and the sirop. This time I got some accomplices with me, two classmates and the classmate of my boyfriend. Max himself was greedy and took the largest pastry he could find: Beignet Sucre. I think the street is Rue Saint Severin but I am not sure. Either this one, or one parallell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar