01 april 2010

Clueless i Paris

Ibland, då och då, går det verkligen upp för mig vilken utlänning jag är i Paris. Som när det tog mig cirka en månad innan jag förstod att en av mina vänner här var någon form av kändis. Vi har varandra på Facebook och jag undrade lite naivt över hur någon kunde ha nästan 5000 vänner på sin lista. När hon bjöd mig på en röda mattangala i London och bad mig packa ner mitt snyggaste fodral och mina högsta klackar så förstod jag fortfarande inte. Jag var fortfarande helt clueless när hon skickade sms till mig om att följa henne när hon var på tv. Men någonstans därefter började jag tänka att det måste finnas något jag missat här.

Jag visste att hon var journalist och eventvärd för galor och stora fester här, men fortfarande stod jag clueless. Så jag ber henne skicka länkar till det som jag missade på tv. Då fick jag svar på gåtorna. Alicia är med i en tv-sänd casting om att bli Frankrikes nya ansikte i tv och hon är bland finalisterna. Jag skickade snabbt ett mail till henne och gratulerade, något för sent kan tyckas men hon skrattade bara åt det hela. Hon gör en superbra prestation och är redan en vinnare. Om hon inte vinner tävlingen är jag ändå säker på hennes storhet, för hon har en hejdundrans personlighet. Nu har jag ett nytt sätt att lära mig franska på: att kolla in min kompis på tv, hur bra är inte det? Kolla in henne HÄR.

A stunning Alicia in a white dress.


English: Sometimes, now and then, I realise what a foreigner I am in Paris. Like when it took me about a month or so before I realised that one of my friends here is some kind of celebrity. We have eachother on Facebook and I was wondering naively how someone can have about 5000 friends on her list. When she invited me to a red carpet gala in London and told me to bring my hottest dress and my highest heels, I still didn't understand. I was still totally clueless when she sent me sms about watchin her on the Tv. But somewhere there after I started to think that there is something here that I am not seeing.

I knew she was a journalist and hostess for galas and big parties here, but still I was clueless. So I ask her to send me the links of whatever it was I missed out on the Tv. There my questions got an answer. Alicia is participing in a casting about being the new face on French television and she is one of the finalist. Quickly I sent her an e-mail to congratulate her, a bit too late one might think but she only laughed at it. She is doing a great job on the show and is already a winner. If she doesn't win the competion I am still sure of her greatness, cause she has an amazing personality. Now I have a new way to learn French; watching my friend on Tv, how good is that? Watch her HERE.

4 kommentarer:

  1. She looks gorgeous! And in my eyes she's already is a winner ;-)

    SvaraRadera
  2. Dom har redan utsett vinnaren, haha :-)

    SvaraRadera
  3. Haha jag är fortfarande clueless med andra ord! Har du sett programmen?

    SvaraRadera
  4. klickade på länken du visade (och eftersom att jag är så nyfiken) ville jag kolla klart på hela finalen, haha. Det är bara o söka på part deux så kommer andra halvan av finalen, eller vad man nu kan kalla det! :-)

    SvaraRadera