04 april 2010

15/15 or World Place


Ikväll skulle jag gått på klubb med några vänner. Vi skulle till 15/15 Rue Marbeuf som är nytt men som hetat World Place innan och ägts av Johnny Depp, Sean Penn och John Malkovich. Det är ett populärt ställe men min kompis satte oss på listan så det var i princip bara att gå dit, raka vägen in och skaka rumpa. Men tjejkompisarna kunde inte följa med så kanske var det lika bra det, att jag stannade hemma för att uppdatera bloggen lite. Någon som varit där och har någon åsikt om stället?

English: Tonight I was supposed to go out clubbing with some friends. We were going to 15/15 on Rue Marbeuf which is new but used to be called World Place and owned by Johnny Depp, Sean Penn and John Malkovich. It is a popular place but my friend had put us on the list so we could basically just have walked right in and started to dance. But my girlfriends couldn't come and maybe it was for the better, instead I stayed home to update my blog. Anyone who has been to this club and have an opinion about it?

4 kommentarer:

  1. På den tiden det hetter Man ray var det faktastiskt. Alla var där. På toaletten fick man ångest bredvid modellerna & Johnny Depp bjöd alla i baren på drinkar. Sen blev det World place & då kändes det mer som ett banlieue-ställe (utan att vara arrogant...) så det är med stor spänning jag styr stegen mot det nygamla 15/15 då alltså...
    Tack för en välskriven intressant blogg!

    SvaraRadera
  2. Anonym:
    Ja just det! Läste det någonstans också men kunde inte koppla till exakt när det hette Man Ray. Men coolt att självaste Johnny Depp bjöd på drinkar. När var det här? Ja jag har märkt att det finns ett par banlieueställen (banlieue=förort) runt omkring Champs Elysées så det gäller att vara uppmärksam. Men berätta gärna hur 15/15 var om du tar dit dit! Som det ser ut nu blir det inget festande för mig förrän om två veckor då jag närmast väntar finbesök!

    SvaraRadera
  3. Det hette faktiskt Mandala Ray förut

    SvaraRadera
  4. Banlieusards kan vara ganska roliga att festa med (över en viss ålder dock) så don't knock it until u try it. Dom vet hur man "mets l'ambiance".

    Manray har jag massa minnen ifrån och var ett av mina favoritställen när det begav sig. Wold Palace kan jag inte komma ihåg att jag vart på dock. Väntar spänt på en recension av 15/15

    SvaraRadera